Kako su pileće nogice uticale na stvaranje svetskog brenda
New Balance Athletic Shoe Inc. je američki proizvođač obuće sa sedištem u Bostonu. Kompanija je osnovana 1906 godine kao kompanija za proizvodnju anatomskih uložaka i podršku stopalu, a danas je jedan od glavnih svetskih proizvođača sportske obuće.
New Balance i danas održava svoju proizvodnju u SAD kao i u Velikoj Britaniji za razliku od svojih konkurenata koji više ne poseduju proizvodne pogone u ovim državama. Kao rezultat toga kao i činjenice da je određeni broj modela ručno rađen, New Balance proizvodi sa oznakama Made in USA i Made in UK su i bitno skuplji od proizvoda ostalih proizvođača.
Istorija
Britanski emigrant William J. Riley, 1906 godine u Bostonu, osniva New Balance Arch Support Company, za proizvodnju anatomskih uložaka i drugog pribora dizajniranog za poboljšavanje cipela. Njegov prvi proizvod, fleksibilni luk za podršku, dizajniran je sa tri tačke podrške kako bi obezbedio veću ravnotežu i udobnost u cipeli. Veruje se da je Riley došao do imena New Balance, posmatrajući piliće u svom dvorištu te je kupcima uz pomoć pilećih nogica demonstrirao na koji način njegov proizvod postiže savršeni balans, koji krasi upravo piliće. 1927. godine Riley je unajmio Arthur Hull-a kao prodavca njegovih proizvoda a koji je 1934. postao poslovni partner.
Ćerka Arthura Hulla, Eleanor sa svojim suprugom Paul Kiddom preuzima posao 1956 i nastavljaju sa proizvodnjom anatomskih uložaka do 1960. godine kada dizajniraju i proizvode „Trackster“, u svetu prvu patiku za trčanje sa valovitim đonom. Ovo je ujedno i prva patika za trčanje koja se proizvodila u različitim širinama.
Marketing se svodio na lične preporuke korisnika uz prisustvo na lokalnim sportskim sajmovima. 1972 godine sadašnji predsednik Jim Davis kupuje kompaniju od 6 zaposlenih koji proizvode 30 pari obuće dnevno, upravo na dan Bostonskog maratona. Jim se obavezuje da podrži tradicionalnu posvećenost kompanije individualnim sklonostima, korisnički servis i kvalitet proizvoda. Njegova buduća supruga Ana, koja se priključuje kompaniji 1978 godine, fokusira se na izgradnju posebne kulture između zaposlenih u New Balance-u i kupaca. Njihov tajming je bio savršen jer je Boston bio epicentar jogging buma koji je pogodio Sjedinjene Države 1980. godine. Linija proizvoda se proširila a prodaja je rapidno rasla. Kompanija se ubrzano razvijala te je porodica Davis pretvara u globalnu kompaniju.
Danas, 30 posto New Balance patika koje se prodaju na evropskom tržištu su proizvedene u New Balance proizvodnoj liniji u Flimby-u, Velika Britanija, koja na nedeljnom nivou proizvodi 28.000 pari New Balance patika.
New Balance poseduje pet proizvodnih linija u SAD te prodaju na severnoameričkom tlu čini 25% patika proizvedenih u SAD, 70% dolazi sa proizvodnih linija u Kini i 5% iz Vijetnama.
U februaru 2015, kompanija na velika vrata ulazi na globalno fudbalsko tržište potpisivanjem ugovora sa FC Liverpool, FC Porto, FC Sevilla i mnogim drugim. Spisak fudbalera koji su se odlučili za New Balance kopačke je inpresivan jer ga čine imena kao što su Aaron Ramsey, Samir Nasri, Fernando, Vincent Kompany, Marouane Fellaini, Tim Cahill i mnogi drugi.
New Balance lifestyle modeli patika koji su ’70-ih i ’80-ih godina prošlog veka predstavljali avangardu patika za trčanje, svojim specifičnim dizajnom, vrhunskom udobnošću i kvalitetom postale su globalni must have proizvod koji obožavaju muzičari, glumci, poslovni ljudi i svi koji žele da se svojim stilom istaknu te ćete modele kao što su 574, 575, 577, 580, 960 itd videti ukombinovane kako uz klasična odela tako i u avangardnim outfitima.