CONVERSE - beskrajna priča
Jedna od američkih ikona su svakako čuvene starke koje predstavljaju najprepoznatljiviji i najpopularniji proizvod kompanije koja je osnovana daleke 1908. godine od strane Marquis Mills Converse. Od 2003 godine postaje deo Nike Inc.
Istorija
U svojoj 47 godini, Marquis Mills Converse, koji je prethodno bio respektabilni menadžer u fabrici za proizvodnju cipela, u februaru 1908 godine osniva Converse Rubber Shoe Company. Kompanija se bavila proizvodnjom gumene obuće za muškarce, žene i decu ali tek 1915 godine započinju proizvodnju sportske obuće za tenis.
Prelomni trenutak za kompaniju događa se 1917 godine kada Converse predstavlja All Star patiku za košarku. 1921 godine, košarkaš po imenu Charles H. „Chuck“ Taylor prvi put dolazi u Converse i počinje da radi kao prodavac i ambasador brenda, promovišući All Star patike širom Amerike. Zbog nemerljivog doprinosa razvoju brenda, 1932. godine njegov potpis biva pridodat čuvenom All Star patch-u, znaku na klasičnim dubokim starkama. Chuck je do svoje smrti, 1969. godine radio i bio promoter brenda Converse.
(izgled prvih Starki)
Tokom Drugog Svetskog rata, Converse je svoju proizvodnju u potpunosti preorijentisao na proizvodnju obuće i odeće za vojne potrebe.
Ultra popularni brend tokom 50-ih i 60-ih godina prošlog veka, Converse postaje jedna od ikona Amerike uz čuvene Levi´s farmerke.
Neke od zanimljivosti vezanih za brend su i činjenica da su proizveli specijalne patike za New York Renaissance (The Rens), prvi potpuni Afro-Amerčki profesionalni košarkaški tim.
2. Marta 1962, čuveni Wilt Chamberlain, košarkaš Philadelphia Warriorsa, postiže neverovatnih 100 poena na utakmici protiv New York Knicksa, noseći svoje Starke.
Gotovo monopolistički status na tržištu počinje da se urušava početkom 70-ih godina pojavljivanjem novih konkurenata Pume i Adidasa, New Balance-a, zatim Nike-a i Reebok-a koji su redom predstavljali modele sportske obuće tržištu.
1980-ih Starke se vraćaju u modu ali kao casual obuća, dok je Converse postao isuviše zavisan od svojih „Starki“, čije tržište kolabira 1989-90 godine.
(Converse fashion u Parizu)
Od tada do 9. Jula 2003. godine godine, Converse se suočavao sa manjim usponima a više padovima i bankrotstvima, da bi nakon navedenog datuma i ulaska u Nike porodicu doživeo svoju potpunu renesansu. Converse je postao modna obuća velike populacije a poznate ličnosti kao što su Snoop Dogg, Rihanna i mnogi drugi neretko su njihove proizvode nosile i na crvenim tepisima. Rezultat skoka popularnosti brenda ogleda se i u fantastičnim prometima od 1,7 milijardi dolara u 2014 godini, odnosno 2 milijarde USD u 2015 godini.
(sedište Converse-a u Bostonu)
Pored svima dobro poznatih starki, model „The Weapon“ koji je predstavljen 1986 godine, predstavlja jedan od najpoznatijih modela ovog brenda. Pravljen u dubokoj i plitkoj verziji u kolor kombinacijama najpopularnijih košarkaških timova, ovaj model je doživljavao nekoliko re izdanja tako da su ga pored Larry Birda i Magic Johnsona, na terenu znali nositi i Kobe Bryant i Andre Miller a na bini čak i čuveni Axl Rose.
(The Weapon Hi – 1986.)
Činjenice su neumitne, Converse je brend sa velikom tradicijom koji je živeo i živeće još dugo, jer se iznova rađaju nove generacije koje u njihovim vanvremenskim proizvodima pronalaze novu draž i lepotu.
Koliko pari starki ste vi do sada nosili?
(Joshua Mueller, vlasnik Ginisovog rekorda sa najvećom kolekcijom Starki)